Tuesday, May 18, 2010

DSV Lewek Toucan

DSV Lewek Toucan

Salam.

Masuk hari ni dah 4 hari aku di lautan. Kali nie naik kapal kecik aje. Jauh beza dengan S3K yang aku naik sebelum ni. Gym x ade. Surau leh jemaah 4 org aje. Orang yang ke-5 kalau nak jemaah gak, terpaksa solat depan pintu lah. Astro x ada. Dan yang paling malang sekali x ada telefon nak kol anak bini. Kalo ada pun kat bridge. Itu pun telefon satelit. Berapa hinggit kena caj pun aku tak tau. Nasib baik internet ada. Kalo x ada gak, memang aku wat sakit gigi nak turun darat. Yang terbaik kat kapal ni, dia nye makanan. Walau pun lauk hanya 5 jenis tapi mmg menyengat selera lah. Niat di hati masa naik kapal aritu nak diet tapi sampai hari nie makan macam kerja teruk sangat aja. Bak kata iban "makai mayong, kerje memet". Lebih kurang gitu lah bunyi nye, aku pun tak pasti sangat. Apa pun kerja tetap kerja. Ada mulut yang nak kena sara kat rumah tu. Lagi 56 hari baru aku akan jejak darat semula.

No comments: