Wednesday, June 08, 2011

Saya dan Lima Jahanam - Episod 1

Saya ada lima rakan baik.
Kami telah berkawan sejak 16 tahun yang lalu.

Titik perkenalan kami adalah di SM Dato Sri Amar Di Raja, Muar.
Pada tahun tersebut kami mendaftar di Kelas Rancangan Khas.

Kenapa Rancangan Khas?
Sebab kami adalah insan-insan istimewa.
Insan istimewa yang perlu dihantar belajar di Kelas Rancangan Khas.

Masih segar di ingatan saya.
Pagi itu pada tahun 1995, ketika angin bertiup sepoi-sepoi bahasa.
Kami di minta beratur berdasarkan keputusan UPSR kami.
Barang siapa yang ada Gred C, maka ke kelas Pujangga lah dia.
Dan yang tiada Gred C akan masuk kelas Arif.

Saya masuk kelas Pujangga.
Bermakna ada Gred C dalam keputusan UPSR saya.

Di dalam kelas ini lah saya berkenalan dengan dua orang jahanam yang pertama.

2 comments:

Mohd Jalizan Ibrahim said...

jahanam sgt kah mereka ??

MM said...

MJI: kejahanaman mereka berkadar songsang dengan peningkatan usia.