Saturday, December 19, 2009

Balik Muo - 1

Assalamualaikum.

Wetex Parade, Muar

Tempat ni merupakan shopping complex yang tersohor di Muar. Kedudukannya yang strategik di Bulatan Sulaiman telah berjaya menarik orang ramai untuk menghabiskan not-not ringgit mereka di sini. Bahkan kewujudan Wetex Parade telah menyebabkan pasaraya Hock Hai dan Senyum gulung tikar meninggalkan pasaraya Astaka sebagai hero tua yang bertahan sejak zaman aku sekolah lagi.
Penyewa terbesar di dalam Wetex Parade adalah pasaraya The Store dan bahagian selebihnya dikongsi oleh penyewa-penyewa lain. Dah lama aku tak jejak kaki kat sini. Ada dekat dua tahun. Petang tadi tergerak nak datang sini. Itupun sebab nak cari cd Winnning Eleven terbaru ngan nak ushar wallet untuk suri aku. Banyak dah perubahan yang ada dalam bangunan ni. Antaranya:-

1. Dah ada kaunter informasi
2. Dah ada surau. Aku ulang S.U.R.A.U
3. Dah ada kopitiam 434
4. Dah ada Chicken Rice Shop
5. Dah ada Sony Centre
6. Dah nak ada kedai sushi
7. Dah ada farmasi
8. Kedai dvd cetak rompak di kaki lima dah tak ada
9. Kedai PS2 yang aku selalu main game dah tak ada
10. Kedai cd komputer dan game cetak rompak dah tak ada

Muar sekarang semakin maju. Cuma satu aja kekurangannya. Bila nak ada panggung wayang? Tak ada ke tokei-tokei kaya kat luar sana nak wat pelaburan?

kaunter informasi di tingkat bawah

3 comments:

orang muo said...

Askm, salam pesahabatan , kg asal kat mana tuan

MM said...

orang muo : salam. Asal Pt Bakar Darat. Tuan kg mana?

WH said...

muo ade pgung wyg la bro.. kt kompleks lagenda.. bese je.. got 2 hall only..