Thursday, October 22, 2009

Fobia

Assalamualaikum.

Fobia atau phobia dlm bahasa omputih.
Fobia adalah penyakit takut kepada sesuatu atau keadaan.

Contohnya;
Fobia kat tempat tinggi.
Fobia kat tempat rendah.

Fobia diraba.
Fobia meraba.

Fobia bersetubuh.
Fobia disetubuhi.

Fobia bl bergelap.
Fobia bl berterang.

Fobia kalo kenyang.
Fobia kalo lapar.

Fobia kalo kurus.
Fobia kalo gemuk.

Bercerita ttg fobia ni, aku ada sorang kawan yg ada penyakit fobia.
Beliau amat fobia bl mendengar perkataan atau ayat yang ada unsur kegemukan.

Contohnya;

1. Nape pipi ko naik dah ni?
2. Aku tgk ko nie maintain aje tapi nape muka ko makin besar?
3. Tembam lah pipi ko sekarang ni.
4. Ko ni makin berisi lah.

Aku pun heran. Nape beliau fobia sgt.
Beliau xtau betapa indah nye bertubuh badan cam aku nie.
Lepas makan boleh main usap2 perut.
Boleh ltk anak main loncat2 kat perut.
Balik rumah bini main geli2 kat perut.
Perghhhhhhhh....
Memang mantopppp....
Terus rasa nak balik umah malam ni.

Adakah beliau risau pelamin akan runtuh di waktu persandingan?
Usah risau, aku dan emon dah buktikan. Tak runtuh pun.

Adakah beliau risau perut yg besar akan mengganggu proses bersetubuh pada malam pertama?
Usah risau, aku dah buktikan dan sudah ada hasil.

Adakah beliau risau perut yg boroi, kemachoan akan berkurangan?
Usah risau, aku dah buktikan. Aku masih lagi macho dan beriman.

Tapi.
Aku tau beliau seorang yang cintakan makanan.

Amat lah kesian menyaksikan beliau terseksa melihat aku makan pada tgh malam.
Amat lah kesian menyaksikan beliau terseksa melihat aku menikmati keenakan dan kerapuhan struktur makanan pada setiap gigitan aku.

Amat lah kesian menyaksikan beliau terseksa menahan perut dengan hanya makan biskut pada waktu malam.
Amat lah kesian menyaksikan beliau terseksa menahan perut dengan hanya makan nasi sekali sehari.

Oleh itu, janganlah kita kufur nikmat.
Sementara yang maha Esa bg kita nikmat makan, makan lah kita.
Jangan dikekang nafsu makan itu.
Rugi nanti dan menyesal kelak bl yang maha Esa tarik nikmat makan tu.

Kepada encik beliau;

"Ko bernasib baik dah nak bertolak esok. Kalo lama lagi ko duduk ngan aku. Memang aku akan ajak ko menikmati keindahan makan malam yang menyelerakan di tebing Sg Paka setiap hari dan seterusnya menambahkan nilai kalori dlm badan ko."

Kenali beliau dgn lebih lanjut.
---> klik di sini

No comments: